ورق کامپوزیت تابلویی

تابلو کامپوزیت - فروش ورق کامپوزیت تابلویی

تامین ورق کامپوزیت تابلوئی برای تابلوسازان

Aluswissbond

تولید ورق کامپوزیت تابلویی مجموعه کارخانجات آلوسوییس باند


مجموعه کارخانجات ALU SWISS BOND به منظور تامین ورق تابلویی یا تابلو کامپوزیت برای تابلوسازان نصابان و پیمانکاران گرامی ، اقدام به تولید دو برند ALU TOP و ALU PRIMA نموده است.

بازدید کننده گرامی شما میتوانید جهت تهیه و دریافت لیست قیمت ورق کامپوزیت تابلویی آلوتاپ و آلو پریما و همچنین کالرچارت ورق کامپوزیت تابلویی با ما در تماس باشید.

این ورق ضمن مقرون به صرفه بودن در چندین رنگ متنوع عرضه شده است و در اختیار تابلوسازان عزیز ، فروشگاه های زنجیره ای (افق کوروش-گندم-حیات-جامبو ...) و ... قرار گرفته است .

ورق کامپوزیت برای تابلو در انواع مختلف

در صنعت خودروسازی، ساختمان سازی، هواپیما و دیگر صنایع، از این متریال بسیار استفاده می‌شود. شغل و صنعت دیگری که ورق‌های کامپوزیت در آن بسیار کاربرد دارد، حرفه تابلو سازی است. در صنعت تابلو سازی، از ورق کامپوزیت تابلویی یا تابلو کامپوزیت بیشتر به جهت نماسازی سردر مکانهای تجاری استفاده می‌شوند که در اصطلاح به آن تابلو کامپوزیت میگویند. تابلو کامپوزیت امروزه به عنوان تبلیغات مدرن، بسیار مورد استفاده قرار گرفته و یکی از رایج ترین روش‌های ساخت تابلوهای تبلیغاتی است. کامپوزیت در لغت به معنای مخلوط مرکب می‌باشد و به صورت ترکیبی از ورق ­های آماده بوده که از جنس پلی اتیلن و آلومینیوم ساخته شده است. دو ورق آلومینیوم در دو طرف پلی اتیلن قرار گرفته و ورق‌های کامپوزیت ساخته می‌شود. همچنین از مواد دیگری مانند چسب، لایه چسب عایق، لایه رنگ PVDF ، لایه رنگ پلی استر و پوشش مناسب از جنس نایلون نیز استفاده می‌شود.

در واقع برای تعریف اصولی و دقیق از کاربرد آن در ساخت تابلو، میتوان گفت که کامپوزیت برای نصب تابلوهای تبلیغاتی، به عنوان یک نمای زیر کار بوده و تکمیل کننده تابلو با هر زمینه دلخواهی می‌باشد. بدنه تابلوی کامپوزیت، از ورقهای کامپوزیت ساخته شده و با استفاده از انواع حروف برجسته، پیام­های تبلیغاتی روی تابلو درج می‌شود. ساخت تابلوی کامپوزیت برای اولین بار به سال 1969 برمی‌گردد که توسط کشور آلمان بهره برداری شد. امروزه یکی از زیباترین و بروزترین تابلوهای تبلیغاتی که برای زیباسازی نما هم استفاده می‌شود، تابلو کامپوزیت است که برای نماهای ساختمان، تابلو سردر مغازه ­ها و جایگاه های سوخت بسیار کابرد دارد.

 Aluswissbond Composite Panel

مزیت تابلو کامپوزیت:

این تابلوها دارای آلیاژ مقاوم، سبک و بادوام بوده و بستر مناسبی برای نصب انواع حروف برجسته می‌باشند. همچنین قابل پیاده سازی در رنگ‌های دلخواه و متفاوت هستند. این تابلو در مقابل اشعه ماورا بنفش و شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم بوده و دارای خاصیت پاکسازی خودکار در برابر آلودگیهای محیط و گرد و غبار است. به همین علت دائما زیبا و براق جلوه می‌کند و کثیف نمی‌شود. ورق­های کامپوزیت را می‌توان خیلی راحت به شکل و فرم دلخواه تبدیل کرد. این تابلو قابل شست و شو، ضد زنگ، ضد حریق و عایق حرارت می‌باشد.
تابلو کامپوزیت در اقصی نقاط جهان در دسترس بوده و هزینه نصب و اجرای آن نسبت به متریال­های دیگر، کمتر است. به این علت که ورق­های کامپوزیت به صورت آماده هستند، مدت زمان نصب و اجرا این تابلو بسیار کمتر از سایر تابلوها می­باشد.
با توجه به رنگ مورد نظر و ضخامت ورق ­ها، قیمت این تابلوها متفاوت بوده و ورق‌های ضخیم­تر، از کیفیت و دوام بالاتری برخوردار هستند؛ در نتیجه قیمت ورقهای کامپوزیت ضخیم از ورق‌های کامپوزیت نازک بیشتر می‌باشد.

ساخت تابلوی کامپوزیت با استفاده از حروف برجسته

با استفاده از متریال کامپوزیت، زمینه حروف این نوع تابلو ساخته می‌شود و نوع حروف به کار رفته،شامل حروف برجسته چلنیوم، حروف برجسته پلاستیکی، حروف برجسته فلزی، حروف برجسته استیل و سایر حروف برجسته است. طراحی تابلو کامپوزیت معمولا ساده یا ترکیبی از چند رنگ مختلف و یا ترکیبی از دو یا سه متریال مختلف می‌باشد.

تابلو کامپوزیت ، بهترین گزینه نمای مغازه

یکی از بهترین راه ها برای دیده شدن یک کسب و کار داشتن تابلویی حرفه ای و مدرن است. تابلوی حرفه ای یک فروشگاه، می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن توجه مخاطب را جلب کند، با مخاطب ارتباط برقرار کند و در ذهن او ماندگار شود. ساخت تابلو کامپوزیت برای کسب و کارهای مختلف یکی از کارهای مهمی است که باید توسط فردی متخصص انجام شود. داشتن یک سردر و نمای زیبا یکی از رموز جذب مشتری و افزایش فروش است.

کاربرد تابلو کامپوزیت
 

در تعریف کلی و اصلی تابلو کامپوزیت، می‌‌توان به یک تخته ابزار و وسیله ای اشاره نمود که از طریق آن، کلمات، پیام‌ها و اطلاعات را از طریق علائم مناسب، به افراد انتقال می‌دهند.

به بیان دیگر نیز می‌توان گفت که: این نوع از تابلوها، زمینه تابلو تبلیغاتی هستند. کامپوزیت‌ها با ترکیب چند ماده مختلف تولید می‌شوند و یک ماده کاملاً جدید را خلق می‌کنند.

 

تابلو کامپوزیت

 

ورق کامپوزیت، اغلب از ترکیب پلی کربنات و آلومینیوم تولید می‌شود، به نحوی که در طراحی و تولید این نوع از پنل‌ها از دو لایه آلومینیوم و یک لایه پلی کربنات استفاده می‌شود. از جمله مهمترین کاربردهای این محصول، عبارتند از:

  • صنایع خودروسازی
  • مکان‌های تجاری
  • فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • فروشگاه‌های مواد غذایی
  • سوپرمارکت‌ها
  • فروشگاه‌های لوازم بهداشتی

و بسیاری از مراکز دیگر که می‌توانند با استفاده از این پنل‌ها، تحولی شگرف در زمینه‌ی تبلیغات، پدید آورند. اما پس از کسب تجربیات مهم در این زمینه، محققان به این مهم دست یافتند که:

استفاده از تابلو کامپوزیت برای تمامی مشاغل ایده آل و مناسب است. اما لازم به ذکر است که این تابلو نیز مانند بسیاری از تابلوهای دیگر، از محدودیت‌های خاصی تبعیت می‌کند.

یکی از محدودیت‌های قابل توجه برای این نوع از تابلوها، عدم استفاده از آنها در بافت‌های قدیمی و محیط‌های تاریخی است.

ویژگی های تابلو کامپوزیت
 

قبل از ورود این نوع از پنل‌های تبلیغاتی و ورق کامپوزیت تابلویی به بازارهای جهانی، اغلب تولیدکنندگان و شرکت ها و موسسات و … مجبور به استفاده از حروف تبلیغاتی خود بر روی سنگ‌ها، دیوار‌ها و غیره بودند.

این موضوع نه تنها دشواری بسیار زیادی را برای افراد به همراه داشت، بلکه خطرات مهمی از جمله برق گرفتگی و غیره را نیز برای آنها در بر داشت. وجود دشواری‌های بسیار زیاد در این تبلیغات و همچنین عدم تاثیر گذاری ایده‌آل و مناسب آنها، سبب شد که افراد برای بهره‌برداری از محصولات جدید اقدام نمایند.

 

لذا با ورود تابلو کامپوزیت یا همان ورق کامپوزیت تابلوئی به صنعت تبلیغات، افراد با مزایای فوق العاده‌ای مواجه شدند. مزایایی از جمله:

برخورداری از وزن بسیار سبک

یکی از مهمترین و کاربردی‌ترین خصوصیات این نوع از تابلوها، برخورداری از وزن بسیار کم در آنها می‌باشد. در این صورت مصرف کنندگان می‌توانند به راحتی برای مشاغل مختلف خود از آنها بهره برداری نموده.

همچنین در صورت لزوم، اقدام به حمل و جابجایی آنها با سهولت بسیار زیاد نمایند.

برخورداری از تنوع رنگ گسترده

همانطور که ذکر شد، در طراحی و تولید این نوع از تابلوهای تبلیغاتی از دو لایه آلومینیوم و یک لایه پلی کربنات استفاده می‌شود. لایه پلی‌کربنات، مابین لایه‌های آلومینیوم قرار می‌گیرد.

لذا صفحه رویی در این نوع از تابلو‌ها، از یک صفحه آلومینیومی برخوردار بوده که می‌توان به راحتی برای تنوع رنگی آن و همچنین افزایش جذابیت ظاهری آن، اقدامات شایسته‌ای را به کار بست.

انعطاف پذیری بسیار بالا

از دیگر خصوصیات منحصر به فرد در تابلو کامپوزیت، ایجاد طرح های بسیار زیبا و همچنین امکان برش CNC بر روی آنها می‌باشد. در این صورت می‌توان با انعطاف پذیری مناسب در این تابلوهای تبلیغاتی و جذابیت فوق العاده‌ی ظاهری در آنها نیز مواجه شد.

برخورداری از طول عمر بالا

استحکام بالا، کیفیت بالا، مقاومت بسیار بالا و مواردی از این قبیل، ماندگاری بلندمدتی را برای آنها به همراه خواهند داشت. برخورداری از ساختار بهبود دهنده درخشان و همچنین سازگاری با طبیعت از دیگر مزایای فوق العاده این نوع از تابلوهای تبلیغاتی است که سبب افزایش عمر و ماندگاری بالای آنها خواهند شد.

سهولت در نگهداری

از دیگر مزایای فوق‌العاده‌ی آنها می‌توان به سهولت در نگهداری تابلوهای تبلیغاتی به سبب برخورداری از متریال تولیدی منحصر به فرد و کیفیت فوق‌العاده آنها، اشاره نمود.

خاصیت پاکسازی خودکار در این نوع از تابلوها، سبب شده است که آنها در برابر آلودگی‌های محیطی از جمله: گرد و غبار و غیره مقاوم بوده و همواره جذابیت فوق العاده‌ای را در بر داشته باشند.

پیشگیری از حوادث فنی با تابلو کامپوزیت

همانطور که ذکر شد در گذشته اغلب تبلیغات بر روی دیوارها انجام می‌شد و به سبب سیم کشی نامناسب، شاهد شوک الکتریکی و همچنین عدم مقاومت در برابر آب بودند. اما تابلو کامپوزیت با برخورداری از مزایای فوق العاده، به عنوان محصولی ضد آب و ضد شوک الکتریکی، شناخته شده است.

مقاوم در برابر شرایط جوی

یکی دیگر از مزایای برجسته در این تابلوها، برخورداری از مقاومت بسیار بالا در برابر عوامل جوی مختلف از جمله: تابش نور خورشید، باران، برف، تگرگ و غیره خواهد بود.

تابلو کامپوزیت، در برابر اشعه ماوراء بنفش نیز از مقاومت بالایی برخوردار بوده و هرگز کیفیت خود را از دست نخواهد داد.

 

ورق کامپوزیت تابلویی - تابلو کامپوزیت

 

نصب تابلو کامپوزیت و روش‌های مختلف ساخت آن

 

همانطور که در بالاتر ذکر شد، ورق کامپوزیت با ترکیب مواد مختلف، تشکیل می‌شود. در تهیه این نوع از ورق‌ها از متریال‌های فلزی و برخی مواد دیگر بهره برداری می‌کنند.

دو ورق آلومینیومی که در میان آنها از یک ورق پلی اتیلن استفاده شده است، سبب ایجاد کامپوزیت خواهد شد. گاها در سطح خارجی این نوع از ورق‌ها از PVDF استفاده می‌شود.

این سطح خارجی سبب افزایش مقاومت ورق کامپوزیت، در برابر تغییرات دمایی نما و رطوبت و غیره خواهد شد. لایه‌ای بر روی سطح نما می‌نشیند که می‌تواند از طرح‌های متفاوت و همچنین ترکیب رنگ‌های خارق العاده‌ای برخوردار باشد.

لازم به ذکر است که طرح نما بر روی لایه خارجی اجرا شده و با توجه به کاربری متفاوت تابلو کامپوزیت از رزین مناسب برای آن استفاده می‌شود.

 

تابلو کامپوزیت افق کوروش

 

عوامل موثر در قیمت ورق کامپوزیت تابلویی یا تابلو کامپوزیت

 

از جمله عواملی که بر روی افزایش و یا کاهش قیمت تابلو کامپوزیت، تاثیرگذار هستند، عبارتند از:

۱- متریال به کار رفته در طراحی و تولید تابلو تبلیغاتی

مواد اولیه مرغوب و باکیفیت، می‌توانند بر روی افزایش قیمت تابلو، نقش موثری داشته باشند.

۲- ابعاد مناسب تابلو کامپوزیت

هرچه متراژ مورد نظر برای طراحی و ساخت تابلو بیشتر باشد، با قیمت بالاتری مواجه خواهید شد.

۳- نحوه‌ نصب صحیح تابلو کامپوزیت

استفاده از خلاقیت و همچنین برخورداری از مهارت کافی در نصب و اجرای تابلو تبلیغاتی، می‌تواند بر روی جذابیت بیش از پیش آن، نقش بسزایی داشته باشد.

۴- طرح مناسب برای ورق کامپوزیت

انتخاب طرح‌های ساده، طرح‌های چوبی، طرح‌های آجری و غیره می‌تواند سبب تغییر قیمت در این نوع از تابلوها گردد.